Son los dos puntos claves a potenciar.
Quan tens una empresa els dos pilars que han d'anar units perquè funcioni l'empresa són: treballadors i clients, si tens grans treballadors, però no tens clients el negoci no serà rendible, i si per contra tens molts clients, però els treballadors són incompetents els clients s'acabaran per anar a la competència i el negoci no serà rendible.
Comencem pels treballadors, molts d'ells passen en proporció més hores en l'oficina que a les seves cases per això és molt important fer el projecte d'interiorisme d'oficines enfocat a aconseguir la seva comoditat i benestar, que ajudi a fer-los sentir com a casa.
En DesignBcn ho aconseguim fent un bon projecte d'equipament integral d'oficina, donant molt protagonisme al mobiliari d'oficina, la il·luminació, la distribució d'espai mitjançant mampares d'oficina, tenir espais personals com a taquilles d'oficina per a emmagatzemar les seves pertinences de manera segura … tot això organitzat de tal forma que ajudi el benestar dels treballadors.
La realitat, és que sense tenir en compte la resta dels elements, treballar en un entorn desorganitzat que consisteix en piles de documents sense arxivar o notes disperses en la taula d'oficina, provoca que la realització del treball es torna una quimera.
Aquest tipus de pràctiques repercuteixen indubtablement a l'hora de la productivitat, de manera que trobar un determinat document o treballar amb el suficient espai es convertiran en tasques impossibles.
Arribat a aquest punt, caldria determinar el que és essència en el nostre dia a dia en el nostre entorn de treball, de manera que reduïm a l'imprescindible l'oficina. Només així, assegurem l'amplitud necessària, la qual cosa influeix al nostre estat d'ànim, en produir menys estrès i influint necessàriament a la productivitat. Això s'aplica tant a l'oficina física com a l'escriptori de treball. És necessari classificar i arxivar tot el que s'està utilitzant en el moment utilitzant l'adequat mobiliari com per exemple armaris, o taquilles d'oficina que ens permeten emmagatzemar tant documentació com estris personals.
Si cuidem l'anteriorment esmentat i proporcionem als nostres treballadors un cadira d'oficina ergonòmica que li previngui de possibles dolors d'esquena, la part d'ajuda al treballador en l'oficina estaria resolta satisfactòriament, ara ens faltaria pensar en l'altra part important de l'equació.
Depenent del sector al qual es dediqui l'empresa, l'oficina és també un lloc clau per als clients o potencials clients, perquè realitzen visites a les instal·lacions i es reuneixen en elles per a arribar a acords.
D'una banda, l'oficina és una carta de presentació perquè el potencial client vegi com es desenvolupa l'activitat en l'empresa i quin és l'ambient de treball. Si ve a les nostres instal·lacions i veu de primera mà el funcionament de la companyia, la seva confiança en ella serà molt major.
D'altra banda, també podem fidelizar al client fent que la seva experiència, cada vegada que ens visita, sigui agradable i se senti com en el saló de la seva casa.
Per a això, hi ha algunes recomanacions que podem tenir en compte si volem convertir el nostre lloc de treball en un lloc acollidor i en el qual els nostres clients se sentin a gust:
Hem de tenir una sala de reunions. Ens referim a un espai amb la suficient intimitat com perquè el client tingui la sensació que no està sent observat ni escoltat per les persones fora de la sala. La privacitat és importantíssima perquè els clients se sentin còmodes, parlin clar i no es cohíban a l'hora de negociar. Aquest espai si pot ser ha de ser el més polivalent possible equipat amb cadires d'oficina amb rodes i taula d'oficines fàcilment convertibles, per a aprofitar l'espai per a tota mena de reunions amb diferents clients.
El mobiliari ha de ser còmode, no sols perquè els nostres treballadors puguin treballar correctament, sinó perquè les persones que ens visiten també se sentin a gust i no estiguin desitjant anar-se perquè les cadires, per exemple, són molt dures. La comoditat física del client és importantíssima.
També és recomanable tenir una sala de descans proveïda amb un mobiliari de col·lectivitats com i funcional. Aquesta zona està destinada al seu ús per part dels treballadors de l'empresa, però, de cara a l'exterior, dóna molt bona imatge. Aquest tipus de zones demostren que els empleats poden relaxar-se i prendre's un respir en el treball de tant en tant per a desconnectar i continuar treballant amb energies renovades. Això fa que la productivitat augmenti, i el client el percep. Aquesta sala en moments i clients puntuals es pot utilitzar per a mantenir reunions informals amb clients o proveïdors de confiança.
Tots aquests conceptes no impliquen una despesa alta de diners, ja que podem realitzar una reforma de la nostra oficina utilitzant mobiliari econòmic. En DesignBcn som una empresa de disseny d'oficines que ens especialitzem a “actualitzar “oficines antigues i convertir-les en llocs còmodes tant per a clients com per a treballadors.