Que ens agrada aplicar quan realitzem un equipament integral d'oficines o una reforma d'oficines
Continuem amb l'article anterior comentant les tendències a l'hora de realitzar projectes d'interiorisme d'oficines , mobiliari de col·lectivitats, cadires d'oficines...
5. Escenaris mòbils i transformables
Les noves cultures empresarials van unides a conceptes de treball flexible. I el treball flexible necessita un espai de treball que el secundi i impulsi.
Espais una absoluta capacitat d'adaptació que poden ser modificats en funció de les necessitats canviants.
6. La naturalesa s'integra en l'oficina
La volta a la naturalesa és una tendència en alça en el disseny i equipament d'oficines. Fustes naturals i materials reciclats, il·luminació natural, colors neutres, disseny biofílico…
7. Cap al “paperless”
Les oficines sense papers cada dia està més a prop també, el disseny d'oficines i el mobiliari d'oficina s'han adaptat a aquesta realitat. Per exemple, les taquilles d'oficina substitueixen als tradicionals armaris per a arxivar carpetes i papers. Les taquilles d'oficines compleixen aquesta doble funció, rober per a les peces i petit magatzem per al necessari per a treballar com a Tauleta, portàtil, fulles i boli etc.. ja que les taules d'oficina ja no són d'ús personal, sinó que són multipersonales per a afavorir les relacions entre treballadors segons el projecte que estiguin exercint a cada moment.
8. L'oficina social
L'oficina avui és social, amb un protagonisme indiscutible dels espais col·laboratius, tant formals com informals i de valor afegit per a relacionar-se, interactuar i intercanviar coneixement, en un entorn distès on les idees flueixen fàcilment. Per això el mobiliari de col·lectivitats i les mampares d´oficina polivalent a pres importància no sols per a l'office sinó que també per a crear llocs 100% polivalents i molt vistosos
En l'empresa de nova creació aproximadament el 50% del treball és col·laboratiu, el 30% treball des de casa i la resta és treball individual. Tenint en compte que estor percentatges són per a empresa internacionals.
9. Ergonomia i salut
D'altra banda, la salut i el benestar és un criteri prioritari avui al disseny i equipament integral d'oficines, i per descomptat en el mobiliari d'oficina que implantem en els nostres projectes d'interiorisme d'oficines.
Fa anys, des del punt de vista ergonòmic es prestava especial atenció al cadira d'oficina, ja que la majoria de les malalties associades al treball sedentari es relacionaven amb la mala elecció d'aquest element. Però, avui dia aquesta atenció ha arribat també a la taula de treball, amb una tendència en alça a utilitzar taules d'altura regulable elèctricament. Amb aquestes taules d'oficina aconseguim poder treballar en diferents posicions amb només pitjar un botó. S'ha demostrat que el canvi de posició d'assegut a dempeus durant la jornada laboral afavoreix la circulació, la salut de l'esquena.
10. No territorials
Les empreses estan reduint els llocs de treball personalment assignats. Aquestes noves solucions els permeten una utilització més racional de l'espai, que es dissenya i distribueix en funció de la presència real dels treballadors i no del seu número absolut. Es tracta del sistema de no territorialitat, on les zones es dissenyen en funció de les necessitats dels treballadors i no del seu estatus.
Aquest sistema, en el qual tot és de tots, permet un estalvi considerable d'espai, confereix a l'organització una major flexibilitat i rapidesa d'adaptació i creixement i dóna suport a la mobilitat dels treballadors i les seves formes de treball.
11. Office-home-office
La incorporació d'espais informals i les noves generacions reclamen nous dissenys d'oficines que dilueixen la frontera entre oficina i llar. Els entorns laborals són cada dia més acollidors, amb acabats en fusta, tons pastel, atmosferes càlides, objectes decoratius, catifes…
11. Personalització
El disseny d'oficines i el seu mobiliari està alienat cada dia més amb la cultura, la imatge i les formes de treball de cada empresa. També és una bona manera de retenir talent, ja que cada vegada més els treballadors no valoren només el salari, sinó que també les comoditats que ofereixi l'empresa.
DesignBcn és una empresa de disseny d'oficines especialitzada en equipament integral d'oficines i en reformes d'oficines. Per a realitzar un projecte d'interiorisme d'oficines sempre comencem per conèixer a l'empresa que ens demanda el servei, ja que creiem que és fonamental per a realitzar un “vestit a mida”. Moltes empreses ens comenten que simplement volen un canvi de mobiliari, ja que no disposen de molts recursos econòmic per a destinar al projecte, per descomptat aquest estudi és totalment gratuït a més disposem de tota mena de mobiliari, de mobiliari econòmic d'oficines (on les prestacions augmenten) fins a mobiliari amb totes les prestacions possibles.
No dubtis a contactar amb nosaltres perquè et realitzem un projecte.