LO QUE HAY QUE TENER EN CUENTA PARA QUE EL TRABAJO A DISTANCIA FUNCIONE parte 2
En l'article anterior vam veure els avantatges de teletreball, En aquest article veurem com estalviar diners treballant des de casa i com gestionar les relacions laborals a distància
Com estalvia diners el treball des de casa?
Els qui treballen des del seu domicili estalvien diners en desplaçaments (en combustible o en transport públic). Així mateix, per als qui es prenen un cafè o esmorzen en l'oficina de manera habitual, el treball remot els ofereix l'oportunitat de menjar més a casa i gastar menys.
Així mateix, les empreses també poden estalviar gràcies al teletreball. Un menor nombre de persones en l'oficina implica la menor necessitat de m², amb el que suposa reducció de taules d'oficines, cadires d'oficina. En un espai de treball flexible, això pot permetre fins i tot la reducció a una oficina més petita, enfocant el disseny de la mateixa amb mobiliari de col·lectivitats . Convertir l'oficina en una zona polivalent que es pugui adaptar a les necessitats diàries dels treballadors que estiguin en l'oficina en aquest moment, incorporant al disseny taquilles d'oficina, mampares d'oficines mòbils etc. Per a optimitzar millor els espais és millor comptar amb una empresa d'interiorismes d'oficines com DesignBcn, ja que et podem realitzar un projecte d'equipament integral d'oficines en 3d perquè puguis veure com et quedaria la reforma d'oficina.
Un avantatge menys obvi del treball a distància és la reducció dels dies de baixa per malaltia. Molts treballadors senten la pressió d'anar a l'oficina quan es troben malalts. No obstant això, durant la temporada d'hivern i dels refredats, això implica la propagació dels gèrmens. En permetre que la gent treballi des de casa, es disposa d'una força laboral més saludable i productiva.
Els empleats que gaudeixen de condicions flexibles estan més satisfets que aquells que no les tenen. Això implica una major retenció del talent, la qual cosa suposa menors costos associats a la contractació dels empleats insatisfets.
Com gestionar les relacions laborals a distància
Treballar a casa implica no trobar-se físicament amb els companys diàriament. És necessari establir algunes regles bàsiques perquè això no es converteixi en un desavantatge.
Quan ens comuniquem cara a cara, és fàcil passar-se per la taula d'un company per a fer-li una pregunta o demanar-li la seva opinió sobre una idea. El treball a distància fa que aquestes interaccions siguin impossibles.
Per descomptat comptar amb tecnologia, és essencial per a assegurar aquest tipus d'interaccions. Permeten mantenir als equips alineats i garantir la seva productivitat quan es troben en diferents ubicacions. Les videoconferències, el wifi, la missatgeria instantània i les plataformes de col·laboració garanteixen aquesta comunicació fluida des de casa.
Durant molt de temps, la flexibilitat en l'espai de treball s'ha considerat un avantatge. No obstant això, a mesura que creix el nombre de persones interessades a treballar a distància, ha passat a convertir-se en un win-*win.
En DesignBcnsomo una empresa de disseny d'oficines que ens especialitzem a implementar despatxos professionals en domicilis, que ofereixen tots els avantatges d'una oficina (cadira d'oficines ergonòmica, taula d'oficines, bucs…) però combinant a la perfecció amb el disseny de la nostra llar.
Amb això assegurem la perfecta combinació de practicitat laboral i deseño personal.
Estem a la teva disposició per a realitzar t'un projecte integra d'oficina 3d perquè abans de compres puguis veure com et quedaria.