Com crear la teva oficina a casa.
El nou escenari en què ens trobem ha portat a moltes empreses a començar a realitzar teletreball, la major part del teixit empresarial d'Espanya NO estava preparat per a aquest fet.
Ni les empreses estan preparades per a connectar-se en remot, ni tenen sales habilitades amb mobiliari d'oficina per a realitzar videotrucades, ni d'altra banda els empleats disposen d'una zona amb taules d'oficines en les seves llars.
Els que estem acostumats a teletrabajar sabem de les virtuts d'aquesta forma de treball, com la millor conciliació entre la vida familiar i la laboral, evitar els embussos a l'entrada i sortida de l'oficina, contaminar menor per l'ús del cotxe…
Gràcies al confinament les empreses veuen el potencial que els seus treballadors, sinó a temps complet, parcialment comencin a teletrabajar, com per exemple que necessiten menys metres d'oficina a causa del menor volum de treballadors que acudeixen a l'oficina, la productivitat augmenta a causa de la felicitat dels treballadors, disminueix l'absentisme laboral a causa del major compromís dels treballadors gràcies a que millora la conciliació familiar/laboral.
Tots aquests canvis s'han produït d'un dia per a un altre i necessitem un període d'adaptació, per exemple, la nostra casa ha passat de ser la nostra llar a ser la nostra casa, la nostra oficina, el nostre gimnàs, el col·le del nostre fill … i tot això sense estar preparat.
Per això en DesignBcn com a empresa d'interiorisme d'oficines volem donar-vos uns consells de com afrontar aquests canvis, que creem que no seran puntuals, sinó que es quedaran en aquesta nova vida post Covid-19.
Empresa:
Moltes d'elles van fer fa res una reforma d'oficines passant de disposar de molts despatxos a la nova filosofia de openspace, i ara que va ha passar? Tornarem a compartimentar tots els espais amb mampares d'oficina?
Des del nostre departament d'equipament integral d'oficines apostem per una solució intermèdia, que no suposi un desemborsament gran però que aporti tranquil·litat als usuaris. Apostem per la incorporació de separadors entre taules de doble altura, composts d'una banda inferior en teixit acústic i anti-bacteris, i en la part superior de metacrilat que deixaria passar la llum però faria de “pantalla” protectora contra els virus que puguem dispersar a l'hora de parlar amb un company.
És clar que tots volem taules d'oficines diàfanes, però amb la col·locació d'aquests separadors continuem tenint l'entrada de llum i a més protecció enfront del possible virus. Aquest tipus de separador és molt practico ja que la part inferior no ajuda a absorbir el soroll generat per l'oficina i la part superior prevenen el contacte entre treballadors amb un avantatge extra que és de molt fàcil neteja i desinfecció.
La següent proposada com a empresa de disseny d'oficines és implementar el teletreball amb el que automàticament podem reajustar els llocs de treball fixos i dotar-los de més separació entre ells. Amb el que aconseguim deixar major distància entre treballadors.
Equipar la nostra cadires d'oficina i elements entapissats de teixit anti-bacteris per a aconseguir “atrapar” els virus i a posterior una millora i més fàcil neteja.
Com ultimo consell seria equipar l'oficina amb purificador d'aire o realitzar purificacions d'ozó periòdiques.
Llars:
Igual que ens hem pogut donar compte que la nostra casa necessita una reforma per a poder-li treure més partit, la qual cosa si ens hem pogut donar compte que no disposem d'una zona per a realitzar teletreball.
El primer que hem de fer per a poder revertir aquesta situació, és fer un petit estudi del que necessitem i d'on podem fer-ho.
• Si disposa d'una habitació extra, o si per contra disposes d'una habitació extra però ha de ser compartida amb la planxa o amb l'habitació de convidats o si tan sols pots trobar un racó on instal·lar una mica de quitació i posa.
• Una vegada sabem de l'espai que disposem, hem de saber si va ha ser una zona d'ús individual, compartida amb la parella o compartida amb els nens a manera de zona d'estudi.
• Una vegada tens resolta les dues primeres qüestions, ja pots començar a veure taules i cadires d'oficines que s'adaptin a l'espai i necessitats. Per descomptat sempre hi ha opcions més cares, però també existeixen mobiliari econòmic d'oficina.
Designbcn és una empresa d'interiorisme d'oficina especialitzada en la creació d'espai de Home Office, realitzem projectes 3d perquè el nostre client pugui veure com s'adaptaria el mobiliari de col·lectivitats al seu espai.
No ho dubtis contacta amb nosaltres perquè et realitzem un estudi sense compromís tant per a un projecte de divisió d'espai mitjançant mampares d'oficina, com perquè complementem el teu mobiliari d'oficina amb separadors de metacrilat o com per a creiem un espai de treball en la teva llar.