guía de ayuda para diseñar oficinas
Com crearem els projectes d'interiorisme d'oficines per a adaptar-nos a la nova realitat.
Les companyies voldran que els seus treballadors tornin perquè saben que és el millor lloc en el qual poden estar junts, alinear les seves prioritats i fer el seu treball. Les persones ens hem cansat d'estar aïllats i estem desitjant poder connectar directament amb els nostres companys de treball per a resoldre problemes. Mentre les organitzacions planifiquen que les persones tornin en onades, necessiten una estratègia per a l'espai físic que segueixi nous protocols de seguretat i permeti als treballadors crear, col·laborar i ser productius. Mobiliari d'oficina, cadirat d'oficina, taquilles d'oficina, mampares d'oficina tot ha d'estar relacionat i optimitzat per a aconseguir seguretat i efectivitat.
Tres estratègies clau per a adaptar els espais d'avui, del futur pròxim i del futur llunyà:
Densitat: El nombre de persones per metre quadrat, l'optimització de m² ha de variar ja que no és possible agrupar persones de la manera que ho fèiem fins ara, ja hem de seguir amb la distància de seguretat de 2 metres.
Geometria: Com està situat el mobiliari d'oficina, en aquest punt és de gran ajuda comptar amb una empresa especialitzada en interiorisme d'oficines per a aconseguir la millor distribució. El simple fet de girar 90° una taula d'oficina ens pot servir per a mantenir la distància de seguretat i poder guanyar un lloc de treball.
Divisió: Les mampares d'oficines de metacrilat, els separadors entapissats amb teixit anti bacteris poden ser la solució perfecta a l'hora de realitzar distribucions.
Aquestes estratègies han d'estar basades en combinacions per a crear espais que permetin a les persones tornar de manera segura a l'oficina. Més endavant, les organitzacions voldran crear rangs d'espais que siguin més flexibles i permeten navegar entre la incertesa del que pugui venir, per això una de les millores que en els projectes de reformes d'oficines proposem és integra el mobiliari de col·lectivitats en les oficines, ja que aquest ens dóna una polivalència absoluta.
Distància mínima Genera una distància entre persones en els espais oberts, els espais de reunions i els espais socials de 2m. Redueix l'ocupació movent taules d'oficina, cadires d'oficina, mobiliari de col·lectivitats i limita l'ús de persones en un bench.
Reunions en espais oberts Utilitza els espais oberts per a reunir-te amb més de 5 persones. Utilitza mobiliari de col·lectivitats flexible que et permet moure com a pissarres, pantalles, taules plegables amb rodes , cadires apilables , etc.
Més espais assignats Procura assignar espais de treball a cada persona durant períodes determinats, ja que d'aquesta manera evitar compartir el lloc de treball entre persones, a més facilites la desinfecció.
Reorienta el mobiliari d'oficina Reconfigura els llocs de manera que no hi hagi persones enfrontades. Gira les taules 90°, deixa't assessorar per una empresa d'equipament integral d'oficines, que et realitzi un projecte d'interiorisme d'oficines
Separa les taules d'oficina per a facilitar el distanciament, Si has de realitzar una instal·lació nova o canviar el mobiliari d'oficina, és millor comprar taules d'oficina individuals ja que així té major llibertat de moviment per a configurar distribucions diferents en funció de l'ocupació diària de la sala.
Inclou barreres Amb mampares d'oficina de metacrilat, taquilles d'oficines que facin la funció de separador d'ambient, plantes.
Pantalles És recomanable disposar de pantalles que es puguin moure ja que així les utilitzem quan sigui necessari i en la combinació necessària per a cada situació diària. L'altura d'aquestes separacions ha de ser la suficient per a la protecció dels usuaris, sempre per sobre del cap dels treballadors.
Consideracions sobre el disseny de l'espai de treball post-COVID
La clau per a preparar l'oficina per a la nostra volta requereix realitzar un projecte d'interiorisme d'oficina per a modificar la densitat, la geometria i la divisió de l'espai.
1 Espais de treball individuals, taules d'oficina d'ús individual, els límits al voltant de l'espai de treball individual augmenten la privacitat i redueixen l'exposició als passadissos i a altres espais de circulació, la utilització de mampares d'oficina de metacrilat és essencial per a compartimentar aquests espais de manera segura.
2 Arxiu Les solucions d'arxiu, com les taquilles d'oficines, armaris afavoreixen molt la divisió i el distanciament per a proporcionar la separació i el confort psicològic necessaris.
3 Panells de metacrilat o amb teixit anti bacteris i anti virus. Les pantalles mòbils que limiten espais protegeixen l'espai personal i redueixen l'exposició, a més redueixen l'ús de la màscara en l'oficina.
4 Superfícies fàcils de netejar. L'ús de materials fàcils de netejar en el mobiliari d'oficina fa que sigui fàcil mantenir-lo net en tot moment.
5 Distàncies de seguretat i biofilia Els espais de treball individual han estat separats per a proporcionar dos metres d'espai personal entre usuaris i els elements biofílicos (com a plantes) promouen el benestar.
Consideracions sobre el disseny de l'espai de treball post-COVID
La clau per a preparar l'oficina per a la nostra volta requereix modificar la densitat, la geometria i la divisió de l'espai. La millor manera de fer una reforma d'oficina és posar-se en mans d'una empresa d'interiorisme d'oficines com DesignBcn, ja que realitzarem un projecte d'equipament integral d'oficines totalment gratuït per a optimitzar al màxim l'espai de la nostra oficina.