El treball remot vs el treball en oficina.
Cada vegada més empreses s'estan donant compte que combinar el treball d'oficina amb el treball a casa proporciona beneficis tant per a l'empresa (reducció de costos) com per a l'empleat (reducció de despeses i conciliació laboral/familiar)
El teletreball ha estat possible des de l'arribada de les noves tecnologies que permeten una connexió instantània i eficaç des de qualsevol part del món (l'arribada el 5g, fins i tot facilitarà més la connectivitat). Si bé per a realitzar un correcte teletreball hem de disposar d'una zona amb mobiliari d'oficina que ens permeti exercir el nostre treball a casa correctament. Per descomptat és fonamental tenir una cadira d'oficina ergonòmica que ens permeti treballar còmodament.
La globalització ha fet possible connectar mons distants i el treball no escapa a aquest fenomen, avui és possible tenir darrere de la teva empresa a un equip de treball amb membre al voltant del món.
Per a les empreses és un estalvi tant en energia, ja que a menys personal en l'empresa menys consum, d'aigua, llum… i per descomptat una empresa de 15 empleats que mai estan treballant des de l'oficina alhora, pot estalvia en taules d'oficina, ja que mai necessitarà la quantitat total de taules d'oficines que d'empleats.
Per a l'empleat és un estalvi en despeses, com ara els ocasionats pel desplaçament a l'oficina, redueix l'estrès ja que normalment per a arribar a l'oficina solem trobar retencions que ens fan estressar-nos i perdre molt de temps. El fet de poder treballar des de casa ens permet conciliar millor la vida laboral amb la personal.
Per a poder treballar correctament a casa necessitem disposar d'un espai propi de treball, és a dir una taula i cadira d'oficina que ens permeti estar igual d'equipats que en la nostra oficina. És molt important saber que i com col·locar tots els elements necessaris per a poder treballar correctament, a causa de l'augment d'aquests llocs de treball a casa, empreses de disseny d'oficines, com DesignBcn ens hem especialitzat en la realització de projectes de Home Office.
Cada vegada duem a terme més projectes de reformes d'oficines en cases particulars, adaptant l'espai tant a nivell elèctric/informàtic com de mobiliari d'oficines.
Com afecta el teletreball a la productivitat?
Estudis demostren que, contràriament al que sembla, el teletreball augmenta la productivitat dels empleats. El 65% dels empleats enquestats per IPSOS van declarar ser més productius, ja que la flexibilitat els permet treballar quan es troben més enfocats i disposats, a més van expressar que tenir més control sobre l'ambient de treball i l'horari els brinda més satisfacció i felicitat. D'altra banda, el 35% restant declara que no treballen amb la mateixa intensitat pel fet que no tenen supervisió i/o tenen massa distraccions a casa.
Ara bé, un estudi realitzat per la Universitat de Stanford, en conjunt amb CTrip (una agència de viatges econòmics de la Xina), va llançar resultats summament interessants. Per a l'estudi van seleccionar a 250 treballadors del seu Call-*Center per a fer treball remot durant nou mesos, el resultat: increment de la productivitat entre un 13% – 9,5%, majorment associat a un increment en les hores dedicades al treball. Què és l'interessant? En finalitzar l'estudi, la meitat dels treballadors van decidir (voluntàriament) tornar a l'oficina. Probablement van considerar que tenien massa distraccions a casa o estranyaven la companyonia de l'oficina. Tal sembla que el treball remot no és per a tots, existeixen perfils o rols que condicionen aquesta transició cap a la teleconmutación.
Google i Yahoo!, per part seva, estan cridant als seus treballadors de tornada a les oficines. D'acord amb Marissa Mayer, CEO de Yahoo!, els treballadors són més col·laboratius i innovadors quan estan junts. Opinió compartida per Patrick Pichette, qui anés CFO de Google, el qual sostenia que Google tindria tan pocs teletrabajadores com fos possible. No obstant això, aquestes empreses han redissenyat i reestructurat les seves oficines perquè els seus treballadors prefereixin anar a l'oficina que quedar-se a casa, amb espais oberts a la creativitat i innovació; eines i atenció especial que no reben en les seves llars. Una “petita” mostra d'això és el Googleplex, seu principal de Google a San Francisco, Califòrnia.
Empreses al voltant del món han adoptat aquest tipus d'oficines per a brindar espais col·laboratius i innovadors als seus treballadors,equipats amb mobiliari de col·lectivitats que disposin de les màximes prestacions mentre poden supervisar-los i vetllar per la seva productivitat. Podríem dir llavors que els espais híbrids, aquells que combinen el millor d'estar a casa amb la conveniència de treballar en l'oficina, són real tendència i llueixen com una opció viable per a les noves generacions.
Aquests espais han de ser modulars mitjançant mampares d'oficines mòbils per a disposar de tot l'espai o poder-lo dividir en funció de les necessitats de cada moment.
Estudio en blogthinkbig