La unió de la decoració i la funcionalitat
La principal diferència de les oficines del present amb les del passat, és que ara el principal protagonista és el treballador com a actiu de l'empresa i tot el disseny ha de girar a facilitar-li tant el treball com la seva pròpia felicitat.
En el disseny modern es puc optar tant per variants més minimalistes com a estètiques industrials com a openspace. L'important és que l'estil triat intenti definir la personalitat de l'empresa i exploti al màxim el concepte de confort. El mobiliari d'oficines ha de seguir el criteri de l'empresa, ja que no serveix de res disposar d'un mobiliari d'oficina polivalent si la filosofia de l'empresa és no moure's del seu lloc de treball, no serveix de res invertir en mobiliari d'oficina d'altíssimes prestacions si per contra mes del 80% del personal de l'empresa passa fos la major part del temps, ja que aquest pressupost es podria destinar a comprar mobiliari econòmic d'oficina i per exemple taquilles d'oficines o millorar les mampares d'oficines
La decoració de les oficines va molt més allà de triar el color de les parets o l'acabat dels mobles d'oficina. S'ha de buscar un concepte que aquest per sobre de crear,només un espai de “disseny”, hem de conjuminar disseny i funcionalitat i només així aconseguirem una oficina de 10!.
Per a aconseguir aquest disseny perfecte hem de tenir diversos conceptes en compte:
Treball col·laboratiu: Les oficines han passat de ser zones de treball individual, per a convertir-se en zones de treball col·lectiu (sempre amb alguna zona per al treball individual) Amb els quals el disseny ha de facilitar la trobada entre els treballadors per a compartir idees o fer treballs conjunts, però alhora ha d'albergar zones més individuals.
Connexió com a prioritat: L'ús de la tecnologia és necessari en qualsevol moment i en qualsevol zona de la nostra oficina, amb el que el wifi ha de ser de qualitat i el mobiliari d'oficina han de permetre que qualsevol usuari en qualsevol moment es vaig poder endollar o connectar. Hem de pensar que moltes vegades les millors idees sorgeixen en reunions informals en l'office o en la zona de relax, amb el que també aquestes zones han d'estar equipades al màxim.
La importància dels treballadors: Per sort cada vegada més les empreses han deixat de veure als treballadors com un “Número” que es dedica a fer determinades funcions. Ara les persones han passat a ser un capital de valor que s'ha de cuidar. Per això cada zona de treball s'ha d'haver creat amb el major detall, per a oferir a qui treballa la major comoditat i fer-li sentir una part important d'aquesta empresa.
Adaptación al trabajo: Antiguamente cuantas más horas pasabas trabajando en tu silla, mejor valorado estabas en la empresa, por suerte los tiempos han cambiado y las empresas apuestan por la calidad no por la cantidad. El trabajo desde casa es un hecho y muchos trabajadores compaginan el trabajo en la oficina con el trabajo desde casa, por eso las nuevas oficinas tienen que estar preparadas para facilitar este tipo de trabajo.
Preocupación por el medio ambiente: Cada vez más las empresas se están concienciando de que ellas son las primeras que tiene que intentar ayudar al medio ambiente. Con acciones como reducir el papel impreso, utilizar materiales sostenibles en el mobiliario de oficina, la incorporación de elementos verdes. Tenemos que ser conscientes que los clientes de estas empresas ven con mejores ojos a las empresas que son más “ECO”.
En resum, en DesignBcn ens basem per a realitzar una reforma d'oficines en:
Combinar espais oberts amb alguna zona més privada
Eliminar les barreres visuals i canviar-les per mampares de vidre
Que les oficines semblin la nostra segona casa
Màxim confort
100% connectada tecnològicament
Si vols que et creem un projecte d'interiorisme d'oficines personalitzat a les teves necessitats, sense posar coses de més que no necessitis, però sense deixar-nos res que vagi a necessitar, no dubtis a contactar amb nosaltr