Dissenyar una oficina per a treure-li el màxim partit
En aquest articulo continuarem explicant els espais a dividir i que tipus de despatx de gerència ens podem trobar
Quins espais és necessari dividir amb mampara d'oficina.
Recepció o sala d'espera: És molt important fer que la sala d'espera sigui molt còmoda, equipada amb mobiliari de col·lectivitats amb altes prestacions tant en comoditat com en estètica, ja que és la primera zona de la nostra oficina on el client passa un temps determinat. És necessari separar aquesta zona de la resta de l'oficina, ja sigui amb mampara d'oficina, paravents o simplement utilitzant el mobiliari d'oficina, com per exemple els armaris per a fer de separació. Amb això aconseguirem que els treballadors no es distreguin amb l'anar i venir de la gent i per descomptat que la gent de la sala d'espera pugui veure el que realitzen els treballadors.
Sala de reunions: Normalment aquestes sales s'utilitzen per a reunir-se amb clients, formar grups de treball o simplement per a realitzar crides o vídeo anomenades, per això necessitem donar-li un plus d'intimitat i absorció acústica de la resta de l'oficina. Les mampares d'oficina de cristall no donen tot això i a més ens donen transparència per si no necessitem privacitat visual, però si necessitem la resta de les coses.
Sales polivalents: Aquest tipus de sala són molt sol·licitades en els projectes d'interiorisme d'oficines que realitzem, ja que són sales separades per una mampares mòbil, que ens permet realitzar diferents activitats, des de formació, reunions o fins i tot cáterings .
Avui dia, el disseny de les oficines aquesta passant de tot openspace a combinar tant les oficines obertes amb la part més privativa. Ja que s'aquesta demostrant que tot un opensapce no és productiu i que causa la mateixa quantitat de problemes que si tot fos individual, per tant, per a realitzar un bon projecte d'interiorisme d'oficines hem de trobar un mix entre les dues solucions.
En l'antiga política de distribució d'espai, es reservava un gran espai per a situar el despatx de direcció que sempre solia estar en la millor ubicació de l'empresa i ocupant la major superfície i amb el millor mobiliari d'oficina. Aquest concepte en la forma actual de distribució d'espai tendeix a desaparèixer i tant la taula d'oficina com la cadira d'oficina s'igualen a la resta d'usuaris
El primer dels canvis és que deixa de ser exclusiu del cap, sinó que es converteix en un despatx polivalent on es pot fer reunions amb clients importants, tractar amb proveïdors o fins i tot depenent de la grandària de les empreses, aquest pot ser un despatx on poder realitzar crides sense cap mena d'interferència acústica de la resta de treballadors.
El nou despatx de direcció ja no contempla un mobiliari d'oficina de super direcció, sinó que busca un mobiliari d'acord amb la resta de l'oficina i que a més sigui polivalent, ja que aquest despatx busca ser el punt d'unió dels diferents grups de treball per a comentar el treball amb el director. Per això el mobiliari també s'ha d'adaptar, com per exemple s'elimina les cadires d'oficines de confident i es canvien per cadires d'oficines ergonòmica i amb rodes que facilitin el moviment.
El segon dels canvis a realitzes és que aquest despatx ha de tenir una estètica d'acord amb la resta de l'empresa. Ja no pot ser un espai únic i independent de l'oficina. Ha d'estar d'acord amb l'espai on està integrat. Si tota l'empresa té la fusta com a material principal, el despatx també deuria. Si l'empresa té un estil minimalista, el despatx d'oficina també. Però el més important de tot és que aquesta estètica transmeti la filosofia de l'empresa.
DesignBcn som una empresa de disseny d'oficines a Barcelona que ens dediquem a la realització de projectes d'interiorisme d'oficines, especialitzats en l'equipament integral d'oficines, tant mobiliari d'oficines, com a mobiliari de col·lectivitats, mampares d'oficina, sòl i sostres, no dubtis a consultar-nos i et realitzarem un projecte per a les teves noves oficines o si vols reformar oficines existents. .