Dissenyar una oficina per a treure-li el màxim partit
Com dividir espais en una oficina:
Sovint ocorre que quan trobem una oficina per a començar a treballar no disposa de les separacions necessàries per a satisfer les nostres necessitats dels diferents departaments de la nostra empresa. Per descomptat això no és cap problema, ja que se soluciona de manera ràpida i senzilla amb les mampares d'oficines, ja siguin fixes o mòbils. Les mampares ens permeten realitzar particions d'espai sense haver d'edificar i en el moment de deixar aquestes oficines es poden desmuntar i aprofitar en el nou lloc on anem.
Les mampares d'oficines ens ajuden a realitzar projectes d'equipament integral d'oficines, ja que amb elles distribuïm els espais en funció de les nostres necessitats, a més en funció del material que seleccions per a construir-les, dotarem a la sala de major o menor privacitat.
Avantatges de dividir els diferents espais de les oficines:
És cert que en els últims anys la tendència ha anat cap als OpenSpace, ja que es pensava que l'eliminació de barreres fomentava el treball en equip i igualava les taules d'oficines als treballadors amb els directius, però la veritat és que s'ha comprovat que no és del tot cert, i fins i tot ja s'aquesta veient que no funciona perfectament. Moltes persones que treballa en aquests espais oberts es queixen de la falta d'intimitat, del soroll i que no se senten a gust tenint al cap integrat en el grup de treball permanentment. I és per això que les noves oficines es realitzen amb un mix del corrent modern i la de tota la vida, per a trobar un punt intermedi que pugui acontentar a tots els usuaris.
Guanyem intimitat visual: gràcies a les separacions s'incrementa la concentració i la sensació d'intimitat.
Reduir el soroll: En una opensapce el soroll dels telèfons i del murmuri de la gent pot arribar a ser molest i desconcentrar-te, per això en aquests espais s'equipen zones de silencia amb mampares, on la gent entra per a concentrar-se i aïllar-se del soroll. També en aquesta mena d'espai s'equipa el mobiliari d'oficines amb separadors entre taules, proveïts d'escuma fono-*absorvente i cadires d'oficines entapissades amb teixits acústics. Per descomptat la suma d'aquests components més panells acústics en la paret o sostre fono-absorvente ens ajuden a millorar el nivell de soroll en les oficines obertes.
En el pròxim articulo continuarem explicant que espais s'ha de dividir de la resta i que tipus de despatx de gerència ens podem trobar.