Com millorar la productivitat dels treballadors?
Un dels objectius que tenim en DesignBcn quan ens contracten per a realitzar una reforma d'oficines o un projecte d'equipament integral d'oficines, és aconseguir que el resultat de la mateixa aportació a l'empresa:
millor qualitat laboral als treballadors,
millor estètica
millor funcionalitat a l'hora de treballar.
Per a dur a terme aquest objectiu sempre comencem per les coses “més senzilles”. Un bon projecte d'interiorisme d'oficines per a aconseguir:
Utilitzar al màxim la llum natural
Aconseguir una temperatura homogènia en tota l'oficina
Millorar la ventilació de l'oficina
Facilitar tot tipus de treball, disposant de la màxima zones diferents
1- El primer punt per a tractar és la ventilació en el lloc de treball.
El problema de la mala qualitat de l'aire en els edificis d'oficines ve pel fet que els edificis es van segellar per a reduir les fugides d'aire calent i frio a l'exterior, ja que aqueixa eixida d'aire suposa un cost molt elevat. Per contrapartida aqueixa mesura crear un problema, l'acumulació de contaminant d'aire interior. Molts estudis han trobat vincles entre la mala ventilació, la qualitat de l'aire interior i la salut dels treballadors.
Sens dubte podem afirmar que Respirar “millor” ajuda a treballar “millor”.
Per això en DesignBcn apostem per la incorporació de sistemes d'aire condicionat/ventilació per als projectes que duem a terme de mobiliari d'oficines.
2- El segon punt a tractar l'aprofitament de la llum solar.
El primer que hem d'entendre és que la llum solar és gratis i és la millor!.
Els interiors on millor se senten els usuaris són aquells on la il·luminació aquesta connectada amb l'activitat de l'espai. Podem haver realitzat un projecte d'interiorisme on tots els elements aquest perfectament en harmonia ( el mobiliari d'oficina, el sòl tècnic, el sostre acústic) però a l'hora d'il·luminar-lo no ho fem correctament, o per poca o per molta llum o simplement per no saber aprofitar la llum natural, i amb això aconseguim arruïnar tots el treball realitzat.
Per això en DesignBcn apostem per col·laborar amb estudis d'il·luminació per a aquells projectes més exigent, que per la seua complexitat demanden una atenció personalitzada per al projecte d'il·luminació, és en aqueixos projectes on incorporem la figura del Ligntdesigner, que ens ajuda a saber què i quanta il·luminació necessita el nostre projecte.
3- Un altre dels punts importants a tindre en compte és la contaminació acústica dins de l'oficina.
Per a reduir aquest impacte acústic apostem per utilitzar materials fono absorbents, ja siga en el mobiliari d'oficina (com a separadors entapissats, cadires amb teixit acústic) amb accessoris de decoració (llums, paravents, elements decoratius entapissats..) o fins i tot amb mampares d'oficina.
En DesignBcn abans de començara a dissenyar la distribució taules d'oficines i cadires d'oficina, treballem en el pre-projecte per a intentar aconseguir aprofitar els elements naturals amb els quals comptem, és a dir si l'oficina disposa de ventilació natural, si entra llum solar, quanta i per on, si disposa d'elements que reduïsquen la contaminació acústica interior i exterior)
Una vegada tenim clar aquests conceptes procedim a realitzar la distribució del mobiliari d'oficina, per a aconseguir així tindre un projecte personalitzat per a cada client. Ja que cada projecte és totalment diferent entre si.
Però el més important no és que nosaltres ho tinguem clar sinó que els nostres client puguen veure el que nosaltres hem pensat per a les seues oficines, ja que no és el nostre projecte sinó que ha de ser EL SEU projecte, per a això comptem amb la presentació de projectes d'oficines mitjançant plans en planta i visualitzacions dels espais per render3d.
En DesignBcn ens posem a la seua disposició per a dissenyar, desenvolupar i dur a terme el seu projecte d'oficines.