Reformes d'oficines per a millor la creativitat
Sovint pensem que la creativitat és una qualitat exclusiva i innata d'alguns genis, però en realitat aquesta qualitat aquesta present en tots nosaltres, i és alguna cosa que es pot millor i nodrir amb estímuls externs per a potenciar-la i millorar-la. Un bon entorn ajuda a aquest propòsit, en aquest article detallarem aquelles millores que poden ajudar-nos a la nostra creativitat.
Millora del mobiliari d'oficina, antigament totes les persones volien estar en despatx tancats, per a demostrar el seu estatus dins de l'empresa, però això a canviat radicalment, els usuaris volen estar en contacte tant amb els seus companys per a fomentar la “pluja d'idees”. Això ens porta al canvi radical en la taula d'oficina, que han passat de taules individuals a taules col·lectives.
Polivalència en els llocs de treball, cada vegada més en les empreses no hi ha llocs assignats, sinó que cada usuari s'amb els companys que necessiti per a fer el seu treball o projecte del dia. Per a aconseguir això es necessita un mobiliari polivalent i sobretot una cadira d'oficina ergonòmica, que cada usuari la hi pugui ajustar perfectament a les seves necessitats.
Incorporar zones amb mobiliari de col·lectivitats, on els usuaris es trobi de forma espontanea o planegin la reunió en aquestes zones més informals ja que són en aquests moments de desconnexió on poden sortir les idees més creatives.
Disposar d'il·luminació natural i vistes a l'exterior ajuda a treballar de forma més creativa, per a aconseguir portar la màxima llum a tota l'oficina són molt recomanables les mampares d'oficina de cristall, ja que ens aporten separació entre ambients, però ens permeten passar la llum.
Incorporar plantes a les oficines és una opció per a “naturalitzar” els espais de treball, es realitzen “greenzone” on el mobiliari de col·lectivitats conviu amb les plantes, aquestes zones són molt agradables per a fer pauses o reunions informals.
En definitiva, fomentar la creativitat dels usuaris és tan fàcil com pensar en ells a l'hora de fer un projecte d'interiorisme d'oficines, pensar en les seves necessitats com per exemple incloure taquilles d'oficina perquè puguin dipositar els seus objectes personals sense necessitat de preocupar-se per ells, dotar a l'oficina amb un sòl tècnic i un mobiliari d'oficina polivalent que permeti realitzar canvis de distribució en funció de la necessitat de cada usuari, aquests entre altres conceptes són els que ajuden al fet que el treballador només pensi que ha de fer i amb qui per a ser més productiu. Disposem tant de mobiliari econòm d'oficina econòmic com de mobiliari on prima el disseny sobre el preu perquè el client pugui ajustar-se a les seves necessitats.