Que fer en l'oficina per a mantenir-nos sans
L'ergonomia preventiva tracta de prevenir les lesions provocades per males postures i conductes en el treball. Per això l'ergonomia preventiva està molt relacionada amb la seguretat i higiene en el treball perquè se centra també en l'estudi de les condicions de seguretat, salut i confort en l'entorn laboral.
A més, en l'ergonomia preventiva s'estudien també la fatiga muscular i l'esforç realitzat amb la finalitat de trobar quines són les necessitats físiques o materials de cada tasca. I permet també el desenvolupament d'elements més adaptats a les necessitats de cada lloc i funció i per tant que estiguem millor i més còmodes mentre treballem.
Per descomptat l'obtenció del certificat well per a una oficina és el major reconeixement que estan desenvolupades pensant en el benestar i salut dels empleats. Tant aquest certificat, com una bona salut per als nostres treballadors s'aconsegueix amb un bon projecte d'interiorisme d'oficines que estudiï totes les necessitats i les solucioni.
Us presentem 5 recomanacions per a guanyar en salut a l'hora de treballar.
Silla oficina ergonòmica: Passem el major temps que estem en l'oficina asseguts en la cadira d'oficina , abans i després de treballar asseguts en el cotxe i molt temps en cas asseguts en la cadira o sofà, amb el que necessitem tenir una bona cadira per a minimitzar l'impacte en el cos d'estar tanta estona asseguda.
Altura del mobiliari d'oficina: L'altura de les taules és aproximadament de 72,5/73 cm del sòl. Aquesta mesura sigui estandarditzada en totes les taules d'oficina i es va considerar que era una bona altura mitjana per a poder treballar en perfectes condicions. Si que és veritat que amb el pas del temps la població ha anat augmentat l'alçada mitjana i en algunes ocasions aquesta altura es queda tala per a un correcte treball. Per això s'han creat les taules regulables en altura elèctricament, que mitjançant la incorporació d'un motor es pugen i es baixen per a adaptar-se a l'usuari, aquestes taules també serveixen per a treballar dempeus i així alleujar la pressió a l'esquena.
Pantalla d'ordinador: Una altra font de problemes per a les cervicals pot ser la col·locació de la pantalla de l'ordinador. La posició correcta en enfront de l'usuari a l'altura dels ulls. D'aquesta forma mantindrem una correcta alineació del cap perquè una major inclinació de la mateixa cap amunt o cap avall podria ser causa de lesions cervicals. L'angle de visió ideal se situa entre 35 i 40 graus amb la pantalla inclinada cap endarrere uns 10 a 20 graus. Un altre aspecte important per a tenir en compte és ajustar la llum i el contrast de la pantalla. La pantalla de l'ordinador s'ha de situar a uns 50cm de nosaltres i devem mantenerlalimpia i evitar reflexos tant de les finestres com de la il·luminació interior. Mai treballarem a les fosques, perquè la il·luminació és molt important per a evitarposibles lesions oculars i cansament.
El teclat i ratolí: Dos elements imprescindibles en l'oficina actual i que també poden ser causa de lesions i problemes musculars. En primer lloc, teclat i ratolí han de respectar les altures dels colzes, els mateixos estaran en posició relaxada, sense necessitat d'inclinar les espatlles cap endavant. Les nines també estaran a l'altura del teclat i en posició neutra. Una posició incorrecta davant el teclat pot provocar-nos contractures musculars en els membres superiors i la columna. En aquest gràfic pots veure clarament quines són les bones i males postures en aquest cas. Els secunda nines són elements que ens ajuden a evitar lesions, han de ser tous i permetre el lliure moviment de les mans sobre el teclat. Alguns teclats els porten incorporats en el seu disseny.
En resum, podem dir que hi ha dos aspectes en els quals podem incidir per a millorar la nostra salut laboral. D'una banda, assegurar-nos que el mobiliari d'oficina, principalment el cadirat ergonòmic d'oficina i els elements de l'oficina compleixen tots els requisits ergonòmics per a treballar còmodament. I en segon lloc cuidar el nostre hàbits i postures a l'hora de treballar per a evitar les molèsties i lesions relacionats amb la mala posició.
Seguint aquestes senzilles pautes evitarem les sobrecàrregues i dolors ocasionats per les llargues jornades laborals asseguts. Això augmentarà el nostre benestar i felicitat el que repercutirà sens dubte en major rendiment, creativitat i felicitat. L'ergonomia no aquesta renyida amb disposar d'un mobiliari econòmic d'oficina, ja que podem disposar d'una cadira i taula d'oficina de preu ajustat però que compleixi totes les normatives d'ergonomia
DesignBcn som una empresa d'interiorisme d'oficines a Barcelona que realitzem projecte en tota Catalunya tant de reformes d'oficines com equipament integral d'oficines. No dubteu a contactar amb nosaltres perquè us realitzem un projecte d'interiorismes d'oficines sense cap cost per a vosaltres.