Puntos a tener en cuenta
Quan vas a triar l'oficina per al teu negoci, has de tenir en compte que hi ha diferents elements que influeixen en la productivitat i en les vendes.
Molta gent comet el gran error d'escollir el local només tenint en compte el preu, és clar que és un element molt important però no és en el qual hauríem de basar-nos de primera per seleccionar el local del nostre negoci. Un altre gran error és creure que amb un bon producte el local seria el menys important, però no és així. Sobretot, quan es comença un negoci tenir clar on ubicar-lo és fonamental per intentar tenir èxit.
A continuació, t'explico quins altres factors s'han de tenir en compte, a més del preu, per triar l'oficina o el local adequat per al teu negoci:
1. Ubicació: La zona en la qual estigui ubicat el teu negoci, influirà en el tipus de clients que vas a atraure. Has de triar una ubicació estratègica i segura que et permeti ser accessible als teus clients i als teus proveïdors. És a dir, si el teu negoci necessita que el públic entri constantment és millor ubicar-lo en un carrer de vianants, per on transiti molta gent i l'ideal seria saber quina mena de públic transita per enfocar el negoci a desenvolupar, per exemple si el nostre negoci és de mobiliari d'oficina, seria millor estar en una zona d'oficina on el públic que transiti la zona segurament necessitaran cadires d'oficines, taules d'oficina ...
2. Mida: Depenent de la quantitat de persones que treballaran, de l'tipus de negoci i de la quantitat de clients que pots atendre el temps, hauràs de decidir què tan gran necessites la teva oficina. Si l'espai és massa petit, podria afectar la productivitat de el personal i ser incòmode per als teus clients. Si l'oficina és massa gran, podries estar pagant de més per espai que no necessites. En la situació actual de pandèmia moltes empreses estan fomentant el teletreball amb la qual cosa la necessitat d'espai físic permanent a l'oficina es aquesta reducció, quedant-se espai per a mobiliari de col·lectivitats que ofereix una polivalència extra, per guanyar versatilitat.
3. Il·luminació: la il·luminació influeix en la motivació i rendiment dels treballadors. Tria oficines que tinguin una bona il·luminació i que estiguin en un ambient adequat per al teu personal. Si l'oficina no compta amb la il·luminació adequada, podria fins i tot comportar problemes de salut en els treballadors. Per descomptat com més il·luminació natural menys consum energètic anem a consumir, més ecologia ...
4. Soroll: Evita les oficines ubicades en zones sorolloses. El soroll és molest per als teus clients i afecta la productivitat dels teus col·laboradors. Per descomptat que si tots els factors encaixen menys aquest es pot arribar a reduir mitjançant mampares d'oficines dobles amb sistema acústic, vidres dobles.
5. Preu: Depenent de el pressupost amb què comptes, hauràs de triar si és millor arrendar o comprar. El preu ha de ser d'acord amb la rendibilitat del teu negoci. Si no comptes amb el pressupost per adquirir l'oficina ideal per al teu negoci, pots recórrer a el sector financer, per exemple, el crèdit hipotecari per a compra d'oficina.
6. Seguretat: Tenint en compte que a la teva oficina deixaràs ordinadors, diners i informació important, és fonamental que triïs una oficina que compti amb les mesures de seguretat necessàries perquè estiguis tranquil. Ja sigui mitjançant una alarma o amb seguretat privada de l'edifici, per descomptat aquest servei augmenta el preu de lloguer / compra.
7. La teva proposta de valor: Si vens productes i serveis d'alt valor i vols transmetre confiança, elegància i estatus, hauràs de triar una oficina que estigui d'acord amb aquesta proposta de valor. Si l'oficina no és d'acord amb el que ofereixes, la percepció de valor de el client va a ser baixa i no estarà disposat a pagar-te el que cobres. El mobiliari d'oficina és important de cara a la imatge a transmetre amb els clients i proveïdors, és molt important posar-se en mans d'una empresa de reformes d'oficines o empresa de disseny d'oficines perquè facin un projecte 3d i així veure com quedarà la oficina abans de demanar-la.
8. Segment de Clients: És molt important que tinguis clar quin és el teu perfil de clientela ideal escullis l'oficina segons les característiques d'ell. No importa que tan bo sigui el teu producte, si no atreus a el client correcte, acabaràs perdent l'enfocament del teu negoci.