Idees per a inspirar la creació d'una oficina 2
Continuem descrivint els diferents espais dels quals pot disposar una oficina en funció de la seva activitat. Al final de l'article us deixarem enllaços per a veure exemples dels diferents llocs de treball amb mobiliari econòmic d'oficina .
Escriptori compartit: el treball d'oficina cada vegada és més flexible i mòbil, en empreses modernes molts empleats ja no compten amb el seu propi mobiliari d'oficina, sinó que treballen en llocs de treball flotants, depenent de l'activitat concreta a desenvolupar aquest dia se sentin, solos o al costat del grup o persones que necessitin per a treballar el projecte diari. Per això hem d'equipar aquests llocs amb cadira d'oficina ergonòmica que permeti a cada usuari regular-la-hi a la seva mesura. Aquests llocs també han d'estar equipats amb magatzematge personal, ja sigui amb cojoneras o amb taquilles d'oficina que permetin emmagatzemar les pertanyies de cada usuari de manera còmoda i segura. En el cas que es necessitin particions , la forma més recomanada és amb mampares d'oficines mòbils
Oficines de grans dimensions “openspace”: Aquestes oficines obertes necessiten satisfer les necessitats de moltes persones si que la visió general de l'oficina queda tapada. Una de les principals característiques d'aquestes zones ha de ser la seva polivalència i la millor ajuda és disposar d'un sòl tècnic que ens permeti canviar la ubicació de les zones d'una forma ràpida, si haver de dependre d'on estan els punts de llum i dades. Un altre complement indispensable són els armaris de baixa altura i a poder ser de portes corredisses per a evitar que ocupin espais innecessaris.
a recepció d'una oficina, aquesta és la primera zona d'una empresa que es veu en entrar, com si diguéssim és la carta de presentació d'una empresa. Per això l'organització, neteja i dissenys atractius han de ser els pilars d'aquesta zona. En DesignBcnsomo especialista la realització de projectes d'equipament integral d'oficina i donem prioritat al disseny d'aquesta zona.
Zona de relax, aquestes zones són importantíssimes ja que són zones on els usuaris es relaxen, mantenen reunions informals. El mobiliari de col·lectivitats és molt important en aquesta zona, hem de trobar l'equilibri perfecte entre disseny, comoditat i practicitat per a poder realitzar reunions informals.
Sens dubte un altre lloc clau és l'oficina a casa, ja que moltes empreses opten per permetre als seus treballadors realitzar part de la seva jornada laboral des de casa, ja que amb aquesta mesura s'estalvien disposar d'espai de treball per a tots els seus treballadors alhora i els empleats s'estalvien els costos de desplaçament fins al treball i poden tenir una millor conciliació personal/laboral.
Home office per descomptat no sols els empleats d'una gran empresa treballen des de casa, sinó que també trobem autònoms que desenvolupa el 100% de la seva jordana des del despatx de casa. Per a les empreses de disseny d'oficines és tot un repte equipar espai de la nostra llar amb dissenys d'oficines que s'integrin. Per descomptat la taula d'oficines ha de tenir un disseny més casolà i no tan industrial com en una oficina, encara que les prestacions de les taules d'oficina han de ser les mateixa, ja que no ens oblidem que han de servir per a treballar de la mateixa forma que si estiguéssim en l'oficina. Un altre punt clau és la cadira d'oficina, aquesta ha de tenir tots els mecanismes d'ergonomia i a més disposar d'un disseny que concordi amb l'estil del despatx. Moltes vegades aquestes zones es comparteixen o amb la parella o amb els fills, ja que es converteix en una zona d'estudi. Per tant, és convenient comptar amb un projecte de reformes d'oficines, per a convertir una simple habitació en un despatx polivalent.
DesignBcn és una empresa de disseny d'oficines, especialitzat en la realització de reformes d'oficines, projectes d'interiorisme d'oficines i en resum d'aconseguir el somriure dels nostres clients amb un treball ben fet.