En aquest article et donarem uns consells per a realitzar un bon teletreball.
L'aparició del nou coronavirus està canviant la manera de treballar de moltes persones a tot el món.
El brot de la malaltia que ha causat la mort de 1,9 milions de persones en el planeta i va infectar a 88 milions va fer que diversos governs prenguessin mesures dràstiques per a evitar la seva propagació, tal com el confinament, la utilització de màscara obligatòria, el tancament de comerços i el teletreball.
La previsió és que per a 2035 siguem més d'1 bilió els treballadors remots en el món.
Però si ets un dels quals li toca treballar a casa per primera vegada per aquest brot del coronavirus tal vegada t'enfrontes amb algunes dificultats o incerteses, ja que estaves acostumat a aixecar-te i anar a treballar a una oficina, on tenies el teu mobiliari d'oficina perfectament disposat, la teva cadira ergonòmica d'oficina a la teva mesura, les teves carpetes dins dels teus armaris d'oficines, etc. I ara has hagut de començar a treballar en la taula del menjador, amb la cadira de la cuina, consultar totes les teves carpetes per remot, anem un lio a simple vista.
Quina és la millor manera de ser eficient i mantenir l'ànim?
Aquí et deixem cinc consells per a treballar des de casa durant la quarantena pel coronavirus i no fracassar en l'intent.
1. Vesteix-te!
Per a algunes persones, la possibilitat de quedar-se en pijama tot el dia és l'aspecte més temptador de treballar des de casa.
Però banyar-se i vestir-se no sols millorarà el teu estat mental, sinó que et prepararà psicològicament per a començar a treballar,
L'estil de roba que usis per a treballar depèn de la mena de persona que siguis i la naturalesa del treball que tinguis. Algunes persones troben que vestir-se de manera formal els és útil i apropiat si necessiten realitzar videollamadas.
Però per a molts altres, el fet de vestir-se com per a anar al lloc de treball és també veure's obligat a banyar-se i canviar-se la roba que associen amb el somni i el descans, fins i tot si això significa només posar-se una samarreta o jeans nets.
De la mateixa manera, canviar-se la roba de treball quan hagi acabat l'horari laboral -encara que siguis a la teva casa-, ajuda al teu cervell a comprendre que la jornada ha acabat.
Aquest fet és simplement per a ajudar-te al fet que el teu cervell sàpiga que és l'hora de treballar i l'hora de desconnectar,
2. Estableix límits
Si treballes per a una empresa, probablement tens un horari laboral establert, i és important complir-les quan estiguis treballant des de la teva casa.
Comença el teu dia a la mateixa hora que normalment arribaries a l'oficina o lloc de treball, i acabar el teu dia a la mateixa hora, l'avantatge és que si abans entraves a treballar a les 9 del matí havies de sortir de la teva casa amb temps suficient per a arribar a aquesta hora i a la volta si sals a les 6 de la tarda arribaries a la teva casa en funció del trafico i la distància del treball a la teva casa, ara és molt millor ja que si la teva jornada comença a les 9, pots posar-te a treballar a les nou menys cinc i si les a les 6 la teva sortida i arribada a casa és a les sis i un minut.
Si no disposes d'una habitació independent ha de trobar un lloc el més apartat possible, que et permeti treballar sense distraccions. El que sí que és gairebé d'obligat empleno és que la cadira en la qual treballis sigui una cadira ergonòmica d'oficina per a evitar males postures i baixes per dolors d'esquena.
El consell del Servei de Salut és que has d'ajustar una cadira per a poder usar el teclat amb les nines i els avantbraços drets i anivellats amb el pis.
4. Sal de la casa (si no estàs autoaïllat)
Treballar des de casa no hauria de significar que et quedis tancat en ella tot el dia, sal almenys una vegada, si és que pots.
Canviar d'aire ajuda a desfer els bloquejos mentals i et donarà un parell d'ulls nous per a qualsevol tasca que estiguis fent.
Seguint amb l'exemple anterior del nostre dibuixant fa parades cada 2,3 hores i surt a la terrassa de la seva casa o sal de casa per a realitzar la compra del pa o tirar les escombraries.
Amb aquestes petites desconnexions fa reset de la seva ment per a eliminar el bloquejos i tornar amb la ment en blanc per a continuar creant els projectes d'oficines.
"Hi ha un angle mental per a cada individu que et fa sentir que estàs treballant", assegura. "Troba maneres de posar aquests límits, en cas contrari es fa difícil desconnectar".
Si no pots sortir, fins i tot podries portar l'ambient de l'oficina a la casa.
Sobretot, la gent que bé de treballar en una oficina amb molta gent, aquesta acostumada al soroll, amb el que els primers dies de teletreball els aclapara el silenci, per això aquestes persones necessiten posar música o la tv de fons, simplement a manera de soroll ambiental.
5. Parla per telèfon
Quan estàs en el treball, és més probable que interactuis amb col·legues, però quan treballes des de casa, pots passar tot el dia sense parlar amb algú.
Pren-te un temps per a aixecar el telèfon i tenir una conversa real, en lloc fer tot amb el correu electrònic i la missatgeria instantània.
"Cada vegada més persones usen el correu electrònic en lloc d'aixecar el telèfon i parlar amb col·legues i contactes",
"Quan passes el dia treballant pel teu compte, cridar a les persones i tenir una conversa pot ser molt més estimulant i productiu que una cadena de correus electrònics",
En el nostre cas el nostre dibuixant manté converses amb el nostre comercial per a treballar conjuntament en el projecte, ja que considera que amb videollamada es perceben més els matisos que ha captat el comercial del client i els projectes integrals de reforma surten millor, més concorde a les necessitats reals del client.
El seu pla és parlar entre ells durant 30 minuts tots els dies a través de videoconferència.
6. Pren descansos regulars
És bo tenir una rutina quan treballes des de casa, però el treball no hauria de tornar-se monòton. No has de romandre pegat a la pantalla de la computadora tot el dia.
És important prendre descansos regulars, aixecar-se de la seva taula d'oficina i moure's com ho faries en una oficina.
Moltes empreses estan subvencionant el mobiliari d'oficina als seus treballadors, perquè estiguin totalment equipats en el seu treball a casa, les empreses més tops o les internacionals a uns certs treballadors li faciliten la taula d'oficina regulable en altura, perquè puguin treballar asseguts o dempeus, per a facilitar el canvi de postura de treball sense la necessitat de perdre temps de treball.
En designBcn ens hem especialitzat en la creació d'espais de treball a casa, disonemos de mobiliari d'oficina de tots els preus, així com mobiliari enfocat per disseny al home office.
No dubtis a consultar-nos i et realitzarem un projecte 3d sense cap mena de compromís ni cost per a tu.
Per exemple, el nostre dibuixant de projectes que realitza home office el 85% del seu temps ens aconsella el següent:
"ficar-se al llit a una hora raonable per a dormir prou i després despertar a l'hora habitual i començar a treballar com la resta dels empleats que si van a l'oficina ".
"També deixo preparat el meu equip de gimnàstica, cosa que significa que haig d'aixecar-me i anar-me" o en el cas de la quarantena pel coronavirus, fer la rutina d'exercicis des de casa.
"Una vegada que fas alguna cosa una vegada i una altra, es converteix en un hàbit. La primera setmana pot ser un desafiament, però després és part de la teva rutina", compte.
Al final d'un dia de treball, és millor apagar la computadora, deixar la taula d'oficina ordenada com a senyal de fi de la jornada laboral.
3. Crea una àrea per a treballar.
Si disposes d'espai suficient a la teva casa per a destinar una habitació aïllada per a la teva oficina, seria la millor de les opcions. Per descomptat hauria d'equipar-la amb tot el que necessitis per a exercir la teva labor diària.
Mesa d'oficina: Has de disposar d'una taula de treball prou àmplia perquè puguis treballar còmodament, cada vegada més existeixen dissenys de taules d'oficina que combinen a la perfecció amb la resta de la casa, conegut com a disseny Home Office.
Silla d'oficina: És potser l'element més necessari, ja que el nostre cos aquesta assegut en la cadira durant tota la jornada laboral. Per descomptat aquesta cadira ha de ser ergonòmica i amb els màxims ajustos possible perquè s'adapti a les peculiaritats del nostre cos.
Magatzematge: En el cas que necessitem tenir paper imprès, haurem de completar la nostra zona amb armaris, perquè tot aquest el més ordenat possible
Equips informàtics: Finalment, que no menys important, hem de tenir tots els equips que necessitem per a poder exercir la nostra labor comercial sense haver de desplaçar-nos constantment. Per exemple, si necessitem imprimir constantment haurem de disposar d'una impressora.