covid-19
Primer de tot valdria la pena explicar realment que és el coronavirus.
Els coronavirus són una família de virus que es va descobrir en la dècada dels 60 però l'origen dels quals és encara desconegut. Els seus diferents tipus provoquen diferents malalties, des d'un refredat fins a una síndrome respiratòria greu. Gran part dels coronavirus no són perillosos i es poden tractar de manera eficaç. De fet, la majoria de les persones contreuen en algun moment de la seva vida un coronavirus.
Cada any es produeixen brots epidèmics causats per coronavirus, com el SRA-*COV (xinesa novembre 2002)
MERS-*COV (Orient Mitjà 2012)
COVID-19 (la Xina 2019)
SARS-*COV-2 (Epidèmia actual)
La crisi del covid-19 afectarà de manera radical a les oficines, ja que es potenciarà el teletreball, es buscarà un mobiliari d'oficines mes fàcil de netejar i ecològic, oficines obertes, però amb separacions entre treballadors, ampliarà l'espai entre taules d'oficina, les cadires d'oficines s'entapissaran amb materials de fàcil desinfecció.
En DesignBcn portem temps realitzant els nostres projectes d'equipament integral d'oficines basant-nos en aquestes claus.
• Basant l'interiorisme d'oficines perquè convisqui amb el teletreball: Aquesta és la nova forma de treball que més auge experimentarà. Una tecnologia de primera permetrà als empleats treballar de manera més ràpida i intel·ligent. Algunes de les necessitats tecnològiques són: bon senyal de wifi, perfecte estat de l'ordinador, actualització del programari, sincronització, etc. Amb el teletreball canviarà la forma tradicional de treball, però no es tracta que una cosa substitueixi a l'altra, sinó d'una integració real entre l'espai de treball físic i el remot, per a poder així millorar la qualitat de vida del treballador, ja que un major rendiment influirà positivament en l'empresa. El fet que existeixi el teletreball canvia la manera d'entendre el treball presencial, per exemple, cobra més importància si cap el disseny d'interiors i el tipus de mobiliari, molt més integrat amb la tecnologia. Comptar amb un sòl tècnic que permeti una connectivitat 100% real.
• Disposar d'un espai real de “home office”, aquesta crisi ens ha fet adonar-nos que no estem preparats per a treballar des de casa, ja que no tenim cap espai preparat per a això. Quants treballadors han hagut de realitzar peripècies per a poder comptar amb un espai per a treballar, per descomptat sense comptar amb, per exemple, una cadira ergonòmica d'oficines o sense una taula d'oficina. En DesignBcn portem temps apostant per preparar-nos per a dissenyar espais de treball a casa que s'integrin amb el disseny de les nostres llars.
• Oficines més compromeses amb el medi ambient: Les últimes tendències parlen d'un augment de la consciència mediambiental i, per això, en DesignBcn només apostem per fabricants de mobiliari d'oficines que disposen de certificació de qualitat ambiental com la 14006 i certificat Green.
• Oficines verdes i intel·ligents: En l'actualitat, desenvolupar espais que conviden a la relaxació per a millorar el rendiment de l'empleat és una cosa fonamental, però això no es limita només a posar jardins verticals. En aquest punt tot influeix, des de la taula d'oficina, a la il·luminació passant pel sistema de climatització) i els colors. És més, nombrosos estudis revelen que tenir llum natural en l'espai de treball, plantes en l'oficina, parets verdes, etc. pot arribar a augmentar la productivitat en un 15%.
• Purificadors d'aire: L'ozó és una molècula composta per tres àtoms d'oxigen (03). En estat natural l'ozó és un gas una mica blavós i amb una agradable olor. Encara que les molècules d'ozó es troben en l'aire, aquestes no serveixen per a desinfectar. Per a aconseguir aquesta funció necessitem generadors d'ozó, també coneguts com ozonizadores.
• Mobiliari oficines intel·ligents: Cada vegada s'estan creant més llocs de treball amb mobiliari ergonòmic i amb més accessoris que permetin noves connexions o un mobiliari més funcional. En aquest punt cal recalcar que cuidar la salut de l'empleat és una cosa bàsica, i amb mobles ergonòmics s'assegura una major higiene postural, o proveïdes d'aplicacions de detecció de puresa de l'aire, per exemple.
• Oficines obertes: Aquest concepte tan de moda sofrirà un reajustament degut al covid-19, ja que s'haurà d'afegir separacions entre llocs de treball, com a separadors doble altura de metacrilat, entapissats amb teixit bactericida.
DesignBcn som una empresa d'interiorisme d'oficines preparada per a desenvolupar projectes d'equipament integral d'oficines, que compleixin amb tots els requisits per a la seguretat dels treballadors i no per ells que el pressupost es dispari, ja disposem de mobiliari d'oficines econòmic.