Per quin em decideixo?
Per a decidir-te entre les innombrables propostes que hi ha en el mercat d'oficines, has de parar esment a les diferents característiques que t'ofereixen cadascuna d'elles i seleccionar la que s'adapta millor a les necessitats reals de la teva empresa.
El principal error que comet la gent és buscar i seleccionar l'oficina solament pel preu, i encara que per descomptat que és un factor important, en cap cas, pot ser l'únic factor per a tenir en compte.
Us deixem uns quants consells per a tenir en compte a l'hora de seleccionar una oficina o local comercial.
El nostre negoci és de tracte directe o indirecte amb el client? Ja que si és tracte directe, la zona d'ubicació és molt important. Has de trobar primer una zona on el pas de gent sigui l'adequat per al teu negoci, és a dir si el teu producte és de preu elevat no hauràs de situar-te en una zona de perfil baix.
Mobiliari d'oficina: Si la teva oficina rebrà diàriament clients has d'apostar per un bon projecte d'interiorisme d'oficines, que transmeti la teva filosofia empresarial als teus clients.Hauràs de seleccionar les taules i les cadires d'oficines per descomptat per comoditat però també hauràs de tenir en compte l'estètica.
Grandària: Depenent de la quantitat de persones que treballaran, del tipus de negoci i de la quantitat de clients que pots atendre el temps, hauràs de decidir què tan gran necessites la teva oficina. Aquest espai diàfan ha de poder permetre't fer les separacions necessàries amb mampares d'oficina, per a compartimentar els espai que necessitis (sales de juntes, office, wc…) Si l'espai és massa petit, podria afectar la productivitat del personal i ser incòmode per als teus clients. Si l'oficina és massa gran, podries estar pagant de més per espai que no necessites.
Il·luminació la il·luminació influeix en la motivació i rendiment dels treballadors. Situar les taules d'oficina cap a la llum natural és una de les prioritats a l'hora de realitzar un projecte, per això tria oficines que tinguin una bona il·luminació i que estiguin en un ambient adequat per al teu personal. Si l'oficina no compta amb la il·luminació adequada, podria fins i tot implicar problemes de salut en els treballadors.
Soroll evita zones sorolloses ja que el soroll molesta tant a treballadors com a clients, en el cas que la teva oficina sigui sorollosa, existeixen mètodes per a pal·liar aquest soroll i millor l'ambient de treball (taquilles d'oficina, cadira d'oficina amb teixits acústics, realitzar una reforma d'oficines i col·locar materials fono- absorbents…)
Preu Depenent del pressupost amb el qual comptes, hauràs de triar si és millor arrendar o comprar. El preu ha de ser conforme amb la rendibilitat del teu negoci. Si no comptes amb el pressupost per a adquirir l'oficina ideal per al teu negoci, pots recórrer al sector financer, per exemple, el crèdit hipotecari per a compra d'oficines.
Seguretat Tenint en compte que en la teva oficina deixaràs computadores, diners i informació important, és fonamental que triïs una oficina que compti amb les mesures de seguretat necessàries perquè estiguis tranquil. També és important que els treballadors se sentin assegurances de les seves pertinences, per això és important equipar les oficines amb taquilles d'oficina amb clau, per a guardar els estris personals dels treballadors.
La teva proposta de valor Si vens productes i serveis d'alt valor i vols transmetre confiança, el mobiliari d'oficina i el local han de ser elegants i transmetre l'estatus necessari, si per contra, el teu producte és de preu ajustat, el disseny i el local ha de ser sense luxes apostant per un mobiliari d'oficina econòmic però funcional. Per això és molt important que deixis en mans d'una empresa de disseny d'oficines la distribució i equipament integral d'oficines.
Aquests són alguns dels consells que et volem transmetre perquè triïs l'oficina adequada per a aconseguir la màxima rendibilitat.
En la següent infografia, elaborada per TheHuffington Post, trobes més informació sobre com triar l'oficina perfecta per al teu negoci: