No sols l'interiorisme d'oficina és important per a disposar d'una bona oficina.
Quan decideixes emprendre, després de tenir clar el negoci al qual et vols dedicar, comencen a sorgir els primers dubtes. Una d'elles per descomptat és que tipus de local, o pis o coworking haig d'utilitzar per a les meves oficines.
Per descomptat que aquesta decisió dependrà de diversos factors, com del pressupost que puc destinar, de la necessitat de m² que necessiti, de si el meu negoci necessita o no, estar a peu de carrer.
Un breu resum de les possibilitats és:
Sóc una única persona…………..Home office o coworking.
Som un petit equip (2 o 3 persones) ………. Un despatx en oficina compartida o un petit despatx
Un petit o mitjà grup………………. Una oficina, que dependrà de si necessitem tracte directe amb el públic i la necessitat que ens vegin a peu de carrer perquè entrin perquè es necessiti un local o per contra un pis.
En article anteriors ja hem parlat de Home Office i de coworking
Avui ens detindrem per a parlar de com triar les nostres oficines sense caure en el gran error de solo mirar el preu.
Ubicació: Per descomptat aquest punt és molt més important si pel teu negoci dependrà dels clients que es mogui per la zona. Ja que la ubicació l'hem de realitzar havent fet un estudi de la zona per a saber que tipus de clientela puc esperar de la ubicació triada, si per contra el teu negoci no es basa directament en el client de la zona, la ubicació també és important, ja que, si disposa de parquin pròxim, si no aquesta situada en un carrer molt transitat de difícil accés, etc… afavoreixes que els clients es vulguin desplaçar per a veure't. D'altra banda, disposar de transport públic en la zona és primordial per a afavorir la mobilitat de clients i treballadors.
Grandària: Depenent de la quantitat de taules d´oficina i del tipus de negoci i de la quantitat de clients que pots atendre el temps, hauràs de decidir què tan gran necessites la teva oficina. Si l'espai és massa petit, podria afectar la productivitat del personal i ser incòmode per als teus clients. Si l'oficina és massa gran, podries estar pagant de més per espai que no necessites. És Important deixar-se assessorar per una empresa de disseny d'oficines, a l'hora de triar un local.
Soroll: Evitar oficines situades en zones sorolloses, ja que el soroll afecta tant als treballadors com clients. Una bona manera de reduir el soroll tant ambiental com de treball és disposar d'unes bones mampares d'oficines acústiques, que redueixen la contaminació acústica.
Connectivitat: Avui dia necessitem poder estar connectats en tot moment, bé sigui mitjançant cable o per descomptat per wifi. A més, necessitem ser el màxim polivalent per a treure el màxim rendiment a l'espai, això ho aconseguim amb un sòl tècnic per on passen totes les connexions, que podem moure on i tantes vegades com vulguem perquè s'adaptin a les nostres necessitats.
Il·luminació: influeix en la motivació i rendiment dels treballadors. Tria oficines que tinguin una bona il·luminació i que estiguin en un ambient adequat per al teu personal. Si l'oficina no compta amb la il·luminació adequada, podria fins i tot implicar problemes de salut en els treballadors. Per això és important comptar amb una empresa d'equipament integra d'oficines, perquè s'ocupin tant del mobiliari d'oficines com d'il·luminació, separació d'espai …
Continuarem en el pròxim articulo amb més punt importants a l'hora de seleccionar unes oficines per al nostre negoci.