Segunda parte.
En aquest articulo continuem explicant que hem de millorar per a fer les oficines més segures, en el mobiliari d'oficines, les taquilles d'oficines, cadires d'oficines amb teixit anti bacteris i virus intel·ligents, domòtica ….
Tecnologia al rescat
Jaime Villanueva, director general de EconocomProducts & Solutions, considera que "les oficines canviaran per complet", per a adaptar-se a les noves exigències derivades del coronavirus. "Serem testimonis del smart office. Hem de fer que els teletrabajadores tinguin ganes d'anar a l'oficina i de mantenir el contacte personal". La primera fase serà preventiva, amb l'aplicació de solucions tecnològiques i higièniques que s'avançaran a les regulacions, com la separació d'espais mitjançant mampares d'oficines de cristall o paravents de metacrilat, presa de temperatures, màscares, guants, gels...".
En un segon estadi s'abordarà el redissenyo complet, on "els llocs de treball seran secundaris, sense llocs assignats i sense efectes personals sobre el mobiliari d'oficina. Utilitzarem taquilles d'oficines intel·ligents, les aplicacions per a optimitzar el pàrquing, hi haurà més metres per a sales de reunions, amb un mobiliari de col·lectivitats més polivalent i amb sistemes automatitzats de reserves prèvies, de manera que entrarà en joc la tecnologia i el disseny propi dels espais, totes les cadira d'oficines disposarà de teixit anti bacteris, Villanueva entrelluca un futur immediat amb cambres termogràfiques, teclats higienizantes i ionitzants, pantalles antibacterianas, taula d'oficina amb dispensadors intel·ligents, amb models de comercialització de pagament per ús.
Jesús Pérez, soci director de Nubsys, signatura especialitzada en la implantació de solucions integrals de tecnologia, adverteix de la "desconfiança que existeix entre els usuaris a l'hora de compartir espais públics o de treball, per por de ser contagiats o transmetre el virus". Per aquest motiu, l'ús de la Intel·ligència Artificial "s'ha traslladat ja a terminals de control d'accessos, que reconeixen i mesuren la temperatura del palmell de la mà o de la nostra cara, encara que portem màscara". "Fins i tot existeixen dispositius com els kioskos d'assistència sanitària amb tres funcions: expenedor de màscares, mesurament de temperatura corporal sense contacte i dispensador de gel hidroalcohólico", assenyala Pérez.
Ascensors 'post-Covid'
Minuts abans d'entrar en l'oficina, probablement cal utilitzar un ascensor. Davant aquest peatge, fabricadors com Schlinder Ascensors proposen minimitzar el risc del mitjà de transport més utilitzat del món. En el seu cas, l'empresa ha llançat diferents kits amb la tecnologia per a l'eliminació del virus (llums ultraviolats i ozonizadores). Així, "inclouen un dispositiu higienizador i purificador de l'aire per a espais tancats; un dosificador desinfectant per a les mans; un sistema de desinfecció de cabina mitjançant llum ultraviolada; la configuració de l'ascensor per a la limitació de la seva càrrega; un dispositiu higienització de passamans en les escales mecàniques; vinils de senyalització en el sòl de l'ascensor i en les escales mecàniques per a indicar la posició dels passatgers", segons Antonio Balldellou, director d'Instal·lacions Existents i Modernitzacions de Schindler Ibèria.
El mateix directiu indica que els ascensors reduiran el nombre de persones, amb una càrrega màxima reduïda en un 50% i també s'instal·laran adhesius, a manera de marques en el sòl, per a suggerir la ubicació dels passatgers guardant la distància interpersonal. A més, en els pròxims anys, els ascensors seran capaços de reconèixer pel rostre als usuaris, d'interactuar en la gestió d'accessos i d'aprendre pautes de comportament", explica Baldellou.
El nostre repte és implementar aquestes mesures amb el menor impacte econòmic per als nostres clients, potenciarem el mobiliari d'oficina econòmic per a aconseguir aquests resultats