Per on començo?
Les primeres dades de la formació d'un “coworking” són de 1999 quan es crec a Nova York el primer, al carrer 42 West 24, una oficina que ha dia d'avui continua oferint els seus serveis. A Europa el primer coworking que es té constància va ser a Viena en 2002 Schraubenfabrik, sota el títol de “Communitycenterforentrepreneurs”
Des que en 1999 DeKoven va impulsar el concepte, el coworking ha crescut a passos immensos per tots els racons del món, no estem parlant sol d'una manera de treballar, sinó també d'una manera diferent de viure. Parlar, compartir, proposar, ajudar, connectar, unir i progressar són els pilars on se sustenta el Coworking.
Després d'una breu introducció d'on va començar el coworking, comencem per descomptat pel més important:
INVESTIGACION
Has de realitzar una prospecció de mercat i saber on tens els coworkings més pròxims, com els funciona, que és el que més els funciona, que preus tenen i al fet que públic van dirigits.
L'ideal seria poder realitzar una enquesta a peu de carrer (prop d'on prevegis muntar el coworking) de les necessitats reals de la gent més pròxima.
PLA DE NEGOCI
Una vegada saps alguna cosa més sobre la teva competència i el teu possible públic és hora de realitzar un pla de negocis, per a veure la viabilitat del teu projecte. Sobretot, el pla financer on es veurà realment la solvència del projecte, això et servirà per a poder demanar finançament en el cas que la necessitis.
BUSQUEDA DEL LOCAL
Trobar el local perfecte pot s'un factor determinant per a l'èxit del teu projecte. Amb les dades que has tret de la teva recerca i el teu pla de negoci sabràs si el local ha d'estar situada en un carrer o una altra, la magnitud del local.
Molt important a l'hora de seleccionar un local és saber si compta amb la instal·lació d'aire feta, ja que si no és així la inversió per a realitzar aquesta obra pot tirar per terra tot el teu pressupost, i aquesta clara que NO es pot muntar un coworking si aire condicionat.
Una altra característica del local important a tenir en compte és si compta amb accés i bany per a minusvàlid, ja que així t'evitessis realitzar obres de condicionament.
DISSENY I AMUEBLAMIENTO
Una vegada tens les dades anteriors i el local és hora de realitzar la distribució del local i equipar-lo amb el mobiliari d'oficina adequat.
La millor manera de realitzar aquesta opció és posar-se en mans d'una empresa especialitzada en la realització de coworkings com DesignBcn. Hem realitzat molts projectes de coworkings, sempre atenent les necessitats reals recollides en la recerca i pla de negocis anteriors. Adaptem el projecte als metres, ubicació i estat del local. Per descomptat disposem de tots els complements per a realitzar unes instal·lació completa, com a mampares d'oficina, terra tècnic, taquilles d'oficines, mobiliari econòmic d'oficines, equipament per a vestuaris.
DIFERENTS TIPUS DE COWORKING
Podem realitzar infinites combinacions a l'hora de muntar un espai de treball, però hem de tenir clar que és el que ens donarà major rendibilitat.
Podem muntar un coworking bàsic on prevalgui el lloc de treball amb el que reduirem costos o per contra podem crear un espai de treball on el disseny i els “extres” prevalguin sobre el preu del lloc de treball.
Per això és importantíssim comptar amb una empresa d'interiorisme d'oficines perquè realitzin un projecte 3d del nostre local, la qual cosa ens ajudarà a definir els diferents espais que volem tenir.
També ens ajudaran a triar entre un mobiliari d'oficines més econòmic o per contra un mobiliari amb més prestacions i de preu més elevat, en funció del que vagin a valores els nostres usuaris.
Si aquestes pensant a crear un espai de coworking no dubtis a contactar amb nosaltres perquè t'assessorem.