No desaparecen, pero se tienen que adaptar a los nuevos tiempos.
En el s articulo comentem que efectes ha produït el covid en les empresa i com s'han d'adaptar, en el segon article expliquem com es poden adaptar i que camí han de seguir per a no desaparèixer. Basant-nos en els nostres més de 10 anys acosejamos per on es pot seguir per a supoerar aquesta crisi. I on aquest tercer i últim articulo tanquem el cicle explicant que passa i passarà amb el mercat immobiliari d'oficines devido a la crisi.
“Creiem que les empreses no reduiran dràsticament els espais d'oficines, sinó que els redistribuiran en espais més col·laboratius, amb major atenció al benestar i la salut de les persones”, comenta Sánchez. En aquesta conversió la salut dels empleats serà una de les qüestions que marcarà el pas. “Igual que no et planteges si en l'oficina tindràs Internet o una taula d'oficina amb la seva cadira d'oficina per a treballar perquè es dóna per fet, els empleats necessiten no haver de plantejar-se si el seu espai és saludable”, afegeix.
Les consultores posen el focus una vegada i una altra en el pes que tindran les àrees comunes i mobiliari de col·lectivitats per a reunir els empleats i fomentar la interacció. Xoca escoltar això en plena pandèmia, però “la situació es percep com a conjuntural, no estem pensant que el virus es quedarà per sempre”, afirma Enrich. Només el temps dirà si la covid-19 alterarà fonamentalment la forma en què els treballadors es congreguen.
Contracció de la demanda
La pandèmia s'ha traduït en una recessió econòmica a escala mundial que afectarà la demanda d'oficines, tant per usuaris que lloguen els espais com per inversors. “Després d'una reducció lògica pel confinament, s'ha incrementat en un 50% el nombre de peticions d'espai en les últimes tres setmanes”, diu Hipòlit Sánchez, de Savills Aguirre Newman. Malgrat l'empenta, “la contractació d'oficines enguany es reduiria entorn d'un 50% respecte a l'any anterior a Madrid i alguna cosa més a Barcelona”, assenyala Iñigo Enrich, de CBRE España, que preveu una recuperació en V.
En aquest context, la contractació d'oficines se situaria entorn dels 420.000 metres quadrats a Madrid i 260.000 a Barcelona en 2021. Molts operadors, com a Colonial, estan negociant bonificacions, modificacions de termini i moratòries de pagament amb els seus inquilins. Quant al mercat d'inversió, la incertesa ha fet adoptar una posició més cautelosa als inversors. “Per a gran part dels fons la presentació d'oportunitats sense descomptes sobre el preu precovid té poques possibilitats d'avançar”, diu Enrich.
Com bé sabem en DesignBcn aquests moment són durs per a les empresa, ja que tots estem immersos en una mar de dubtes, no sabem per a on tirar, si posar mampares d'oficina de metacrilat en tots costats, si separar totes les taules d'oficines a llocs individuals, o cap a on tirar, hem creat un departament que assessora petites i mitjanes empresa per a trobar la millor solució per a adaptar les oficines i també en el cas necessari per a crear llocs operatius a casa dels treballadors, amb un mobiliari econòmic d'oficina que s'integri perfectament en el disseny de la llar però que satisfaci totes les necessitats dels treballadors.
Som una empresa de disseny d'oficines Barcelona que ens dediquem a realitzar projectes d'equipament integral d'oficines.
Estarem encantats d'escoltar-li, realitzar-li una proposta i executar-la amb la major agilitat i satisfacció per part seva, per descomptat amb uns preus molt ajustats